Jak inaczej namówić do usługi czy towaru niż przekonując prawdopodobnego konsumenta, że to, co proponujemy jest dedykowane oczywiście dla niego? Przedstawić mu to naturalnie na przykładzie oraz pozwolić mu samodzielne decydować.
filmy promocyjne Kraków
Czym jest reklama interaktywna?
Reklama interaktywna czyli Interactive Digital Signage to rodzaj reklamy, w której nadawca nie jedynie przekonuje odbiorcę do jakiegoś zachowania, lecz też pozwala odbiorcy ten przekaz tworzyć. Takiego rodzaju reklamy są wiarygodną nowością, wskutek tego, że poprzednio nie do końca wolno było je w ogóle wykonać, z uwagi na technikę. Obecnie reklamą interaktywną równie odpowiednio wolno nazwać kilka odcinków reklamowego serialu, w jakim widz, może głosować na temat losów bohaterów, ale reklamą interaktywną będzie też ścisła interakcja czyli możliwość decydowania w czasie rzeczywistym oraz uzależnienie od wyboru osobnego widza, rozwoju fabuły.
Przykłady kampanii interakcyjnych
Wybór bardzo dobrych kampanii interakcyjnych jest bezsprzecznie kwestią gusty, tym niemniej na uwagę pośród tego rodzaju reklam na pewno zasługują:
• Akcja MONTErzy – interaktywna reklama popularnych deserów, w której chodziło o to, aby odbiorca mógł samodzielnie zaprojektować swój osobisty smak deseru, scalając pojedyncze jego składniki
• Kampnia Dziki Sad – zrealizowana poprzez grupę Żywiec kampania traktująca napoju powstałego z połączenia cydru i piwa. Na profilu marki na Facebooku, nabywcy byli proszeni o dookreślanie cech marki. Rezultat interakcja tej piwnej marki była przez parę tygodni najlepszą na facebook, jeżeli idzie o marki piwne
• Ford Explorer w Izraelu – na stronach gazety wydawana była reklama z szyfrem pobieranym na smartfon, po jego zeskanowaniu oraz umieszczeniu telefonu na gazecie, można było zobaczyć poszczególne cechy samochodu, jak park assist czy kontrolę zbliżania się do przeszkody.
Ażeby reklama interaktywna była skuteczna musi nie wyłącznie łączyć mentalnie klienta z marką. Bo samo zaangażowanie jest tylko zabawą oraz nie musi wiązać się z realnym zyskiem. W przypadku takich reklam, chodzi o to, aby konsument, który już się zaangażował, następnie dokonał takiego wyboru, który porządnie mu się kojarzy. W jednym z powyższych wypadków będzie to wyglądać tak, że zdecydował się na to, a nie inne piwo, bo wcześniej angażował się na facebooku i dla niego wybór tej, a nie innej marki jest oczywisty. Cechą reprezentatywną reklam interaktywnych jest najczęściej ich cena. Taka reklama to przecież nie pojedyncza kreacja na domenę czy banner, ale cały cykl narzędzi, które umożliwią dotarcie do użytkownika, zainteresowanie go na tyle, by podjął interakcję oraz umożliwienie mu dokonania tego w taki sposób, żeby był on właściwy technicznie i prosty.